Cel szkolenia
Naszym priorytetem jest podniesienie kompetencji dyspozytorów medycznych oraz operatorów numerów alarmowych w zakresie efektywnego zarządzania procesem przyjmowania zgłoszeń. Niezależnie od skali zdarzenia, czy to incydenty z niewielką liczbą poszkodowanych czy zdarzenia o charakterze mnogim, terrorystycznym lub taktyczno-bojowym, nasz kurs oferuje niezbędne narzędzia do skutecznej komunikacji.
Komunikacja pod presją czasu
W sytuacjach kryzysowych, czas jest kluczowy. Dlatego uczestnicy szkolenia będą doskonalić umiejętności komunikacji w warunkach presji czasu, ucząc się, jak przekazywać informacje w sposób jasny, zrozumiały i skuteczny.
Wsparcie psychologiczne i asystowanie świadkom
Jednym z głównych elementów kursu jest przygotowanie uczestników do udzielania wsparcia psychologicznego osobom wzywającym oraz asystowania świadkom zdarzeń, zwłaszcza w sytuacjach zagrożenia użyciem broni. Uczestnicy nauczą się, jak kierować działaniami osób na miejscu zdarzenia, aby zapewnić im maksymalne bezpieczeństwo.
Dwutorowe udzielanie wsparcia
Kluczowym aspektem szkolenia jest nauka dwutorowego udzielania wsparcia przez dyspozytora. Z jednej strony podkreślamy rolę wsparcia działań z zakresu pierwszej pomocy, z drugiej zaś kładziemy nacisk na działania związane z bezpieczeństwem poszkodowanego oraz osoby udzielającej pomocy na miejscu zdarzenia.
Podsumowanie
Kurs „Komunikacja w Sytuacjach Kryzysowych” w Centrum Symulacji Medycznej WIM to kompleksowe szkolenie, które przygotowuje uczestników do skutecznego i bezpiecznego działania w najbardziej wymagających sytuacjach. Bazując na najnowszych metodach i technologiach, gwarantujemy najwyższą jakość edukacji.
Szkolenie na zamówienie
Szkolenie realizowane jest wyłącznie dla zorganizowanych grup na zamówienie.
Kontakt w sprawie szkoleń:
mgr Ewelina Czerwińska, mgr Dorota Sitnicka
tel. 261-817-748
e-mail: ckp@wim.mil.pl
- Zasady prawidłowej komunikacji z osobą wzywającą
- Koordynacja i współpraca służb na miejscu zdarzenia
- Podstawowe Zabiegi Resuscytacyjne – instruktaż telefoniczny
- Inne stany zagrożenia życia m.in. napad drgawkowy, zasłabnięcie, ból w klatce piersiowej, urazy
- Charakterystyka zdarzeń taktyczno-bojowych
- Bezpieczeństwo poszkodowanego na miejscu zdarzenia
- Łańcuch działań świadków zdarzenia o charakterze bojowym: ukryj się, wezwij pomoc, ostrzeż innych.
- Zdarzenie o charakterze terrorystycznych w Centrum Powiadamiania Ratunkowego – jak podnieść bezpieczeństwo DM i ONA?
- „Kto dowodzi?” – współpraca między służbami i koordynacja działań podczas zdarzenia terrorystycznego
- Zabójcy pola walki – podstawowe zabiegi ratujące życie z zakresu medycyny taktycznej
- Podstawy higieny psychologicznej DM i ONA – narzędzia i zasady samoobserwacji
Dzień pierwszy | |||
1 | Powitanie uczestników, zapoznanie z zasadami BHP i organizacją kursu | ||
2 | Wykład: Zasady prawidłowej komunikacji z osobą wzywającą | ||
3 | Warsztat: Koordynacja działań służb na miejscu zdarzenia – gra decyzyjna | ||
Grupa 1 | Grupa 2 | Grupa 3 | |
4 | Symulacja:
NZK |
Symulacja:
Napad drgawkowy |
Symulacja:
Uraz kończyny dolnej |
5 | Symulacja:
Uraz kończyny dolnej |
Symulacja:
NZK |
Symulacja:
Napad drgawkowy |
6 | Symulacja:
Napad drgawkowy |
Symulacja:
Uraz kończyny dolnej |
Symulacja:
NZK |
7 | Wykład: Inne stany zagrożenia życia | ||
8 | Podsumowanie pierwszego dnia kursu |
Dzień drugi | |||
1 | Wykład: Wprowadzenie do charakterystyki środowiska taktycznego oraz bezpieczeństwo na miejscu zdarzenia | ||
2 | Warsztat: Komunikacji z osobą wzywającą – narzędzie Combat Operational Stress First Aid | ||
3 | Warsztat: Zabójcy pola walki:
· Tamowanie masywnych krwotoków · Podtrzymanie drożności górnych dróg oddechowych · Zabezpieczenie obrażeń klatki piersiowej |
||
Grupa 1 | Grupa 2 | Grupa 3 | |
4 | Symulacja:
Telefon dot. tamowania masywnych krwotoków |
Symulacja:
Telefon dot. podtrzymania drożności dróg oddechowych |
Symulacja:
Telefon dot. obrażeń klatki piersiowej |
5 | Symulacja:
Telefon dot. obrażeń klatki piersiowej |
Symulacja:
Telefon dot. tamowania masywnych krwotoków |
Symulacja:
Telefon dot. podtrzymania drożności dróg oddechowych |
6 | Symulacja:
Telefon dot. podtrzymania drożności dróg oddechowych |
Symulacja:
Telefon dot. obrażeń klatki piersiowej |
Symulacja:
Telefon dot. tamowania masywnych krwotoków |
7 | Warsztat: Narzędzia radzenia sobie ze stresem i samoobserwacji | ||
8 | Podsumowanie kursu |